tisdag, oktober 17, 2006

Vad man kan göra på en söndag

I söndags vaknade jag hyfsat tidigt, för att vara jag då det vill säga. Låt mig gissa att det var runt 10-draget. Min kära sambo fick en snilleblixt och vi bestämde oss för att med hjälp av en god vän, vi kan kalla honom Claes H. eller C. Holmbom eller kanske t.o.m. Cals, och hans blå Renault Clio bege oss till Falsterbo och Näset (en del av Vellinge kommun i vilken skatten är lite lägre och man med mustasch rider på häst). Detta blev en synnerligen lyckad utflykt med barfotavandring i sand och allmänt insupande av skön höstsol. Efter en timme eller så bestämde vi att detta endast kunde toppas av lite spontanshopping på ett knökfullt IKEA. Så med ett kort pitstop i Malmö för en falafel så bar det av till IKEA (där priserna är lite lägre och man får göra allt skruvande själv). Efter lite springande fram och tillbaka på avdelningarna som min vän Claes "Cals" Holmboms inredningsarkiter bar det av till varuutlämningen där vi, trots stora tetriskunskaper, snabbt blev varse om Clions något begränsade lastutrymme. Nåväl 2 rundor till IKEA samma dag är ju bättre än tre iaf. Kvällen avslutades med middag och lite skruvande och ommöblering i både mitt eget och i Cals vardagsrum. Jag tror t.o.m. att vi hann se en film vars namn jag mystiskt nog har glömt bort.

Kort och gott; Detta är något man kan göra på en söndag!