torsdag, oktober 12, 2006

A pub-quiz from hell

Besökte Pickwick igår för en omgång med kluriga frågor och chans att vinna ära och berömmelse. Jag och mina två medkombatanter trodde att vi bildat ett vinnande triumvirat, men när frågorna kom flygande visade det sig att vi blev tvingade in i en vild gissningslek.

Jag retar mig mest över två saker med gårdagens misslyckande:

1) Jag knäckte inte följande omskrivning av en känd artist - "Recently arrived wood and water" där rätt svar självklart med facit i hand är Justin Timberlake.

2) Jag räckte upp handen direkt på en shout-out-fråga när quizmatern ville ha artisten till följande låttext; "Put on my blue suede shoes..." Men i min iver att visa mig på styva linan fick jag en blackout och kunde inte säga Cher, utan kom bara att tänka på Rocky Dennis.

Skamsen och utan någon gnutta heder i behåll gick jag hem med svansen mellan benen, grubblandes på om jag är tvungen att läsa bra böckers lexikon från pärm till pärm för att återskapa lite av den allmänbildning jag trodde att jag hade.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Fråga 1, kolon. Vad är Pickwick? Dit vill jag! Vad sägs om ett Rooster King Of The Farm-lag, där? Kan inte gå åt helvete, direkt.

Fråga 2, kolon. Du vet väl om att det egentligen är Marc Cohn och inte Cher som skrivit den låten. *Mårten goes musikpolis-lodis. Och skäms för det!*

Fråga 3, kolon. Vad f-n händer med vår tredje länks blogg? En jääävligt torr limpistol, asså.

torsdag, oktober 12, 2006  
Blogger Tor Billgren said...

Ack, quizzet var en besvikelse. Mitt självförtroende fick sig en ordentlig törn. Men jag insisterar på revansch!

fredag, oktober 20, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home